logo transparant

logo & huisstijl
Lunchroom de Piccolo

button exit
button left
Lunchroom de Piccolo, logo, fullcolor op paneel, full-colour op bord, geschuimd kunststof logobord, uitgefreesd logo Lunchroom de Piccolo huisstijl, grafisch ontwerp, logo, logo ontwerpen Lunchroom de Piccolo huisstijlen, grafische vormgeving, grafisch vormgever, logo design, huisstijlbewaking Lunchroom de Piccolo, logo, fullcolor op paneel, full-colour op bord, geschuimd kunststof logobord, uitgefreesd logo Lunchroom de Piccolo ingang, logopanelen, logoborden, pandlogo, gevellogo Lunchroom de Piccolo ingang, ovale logopanelen, logoborden, pandlogo, gevellogo Lunchroom de Piccolo Landgraaf, logo, luifellogo, luifebelettering, pandbelettering, gevelbelettering Lunchroom de Piccolo zij-ingang, forex logopanelen, logoborden, pandlogo, gevellogo, opgedikt gevellogo Lunchroom de Piccolo, ontwerp drukwerk, cadeaubon, cadeaubonnen, klantenkaart, stempel, stempels
button right

Voorafgaand aan de opdracht, het pand van Jenny & Leon Visser-Hoeberigs een nieuw aanzicht te geven, mochten we hun bedrijf een nieuw gezicht geven.

In de briefing kwam duidelijk het behoudend karakter van de vaste klandizie ter sprake. Voor deze groep, vooral oudere klanten, is dit de aloude ontmoetingsplek, die vooral niet te veel moet moderniseren.

Het is de plaats om een gezellig kopje koffie, thee of chocolademelk met slagroom te drinken en natuurlijk een lekker stukske limburgse vlaai of een kleinigheid te eten.

Dit bracht ons op het idee om de eerste vraag die de ober stelt, al uit de verte te communiceren:

Wat mag ik te drinken brengen?

We zochten afbeeldingen die dit op een subtile manier konden communiceren en vonden 3 nagenoeg gelijke foto's van koffiebonen, theeblaadjes en cacaobonen. Samen met een niet te pretentieus lettertype ontstond al snel een eerste opzet van 3 nagenoeg gelijke logo's die deze klus konden klaren.

In de volgende bespreking bleek de klant vol gecharmeerd van het koffie logo, maar minder van het idee de 3 logo's op het pand af te wisselen.

De klant kent zijn doelgroep beter dan wij en dat bleek ook hier. De hardcore klandizie gaf een goedkeuring en de brug was geslagen naar een jonger publiek.

En niet in de laatste plaats zijn wij zelf tevreden met het behaalde resultaat.